کلاهبرداری دو میلیارد تومانی با چک رمزدار و رسیدساز جعلی/ متهم دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ارائه چک رمزدار و رسیدساز جعلی دو میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در حاشیه طرح دستگیری کلاهبردار دو میلیارد تومانی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبر ساز به جزئیات پرونده فوق اشاره و اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به فرماندهی انتظامی شهرستان ری و تنظیم شکایتی مبنی بر کلاهبرداری با شگرد رسید ساز جعلی پیگیری این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان ری قرارگرفت. فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: مالباخته عنوان کرد که با درج آگهی در سایت دیوار و در قبال رسید جعلی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که درنهایت ماموران پلیس فتا شهرستان ری با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی با رصد اطلاعاتی و مهندسی معکوس توانستند با استفاده از ابزارهای تخصصی دیجیتال و ادله متهم را که به نوعی از دسترس خارج شده و رد پایی باقی نگذاشته بود شناسایی کنند.

وی گفت: در نهایت با دستور قضایی و انجام عملیات منسجم، متهم دستگیر و در تحقیقات به بیش از ده فقره تقلب و کلاهبرداری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان این مطلب که شاکیان پرونده شناسایی و به پلیس فتا شهرستان ری دعوت شده‌اند گفت: در بررسی بیشتر از سوابق متهم مشخص شد که پنج فقره سابقه سرقت کلاهبرداری و جعل داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متاسفانه مردم به سادگی در بستر فضای مجازی به افراد اعتماد کرده و در دام ترفندهای متقلبانه و رسید ساز های جعلی و چک‌های جعلی کلاهبرداران می‌افتند اعلام کرد: کارشناسان مبلغ کلاهبرداری در پرونده فوق را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورده کرده اند.

سرهنگ جلیلیان با اعلام این مطلب که پرونده مفتوح و رسیدگی به آن در حال جریان است از مردم درخواست کرد که برای خرید و فروش در بستر فضای مجازی از سایت های مورد اعتبار جهت معاملات استفاده کرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه کلاهبرداری و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید