گوگل به گمراه‌کردن کاربران استرالیایی محکوم شد / 43 میلیون دلار جریمه برای غول فناوری آمریکایی

ناظر رقابت استرالیا با اعلام این خبر که گوگل در این کشور محکوم به پرداخت 60 میلیون دلار جریمه شده، دلیل این اقدام را گمراه کردن کاربران توسط این شرکت اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبر ساز به نقل از رویترز، ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد که گوگل توسط دادگاه فدرال این کشور به پرداخت 60 میلیون دلار استرالیا (42.7 میلیون دلار) محکوم شده است. این جریمه برای گمراه کردن کاربران در جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی آنها اعمال شده است.

دادگاه گفت که گوگل برخی از مشتریان را درباره داده‌های موقعیت مکانی جمع‌آوری‌شده از طریق دستگاه‌های تلفن همراه اندروید بین ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ گمراه کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) گفته گوگل کاربران را گمراه کرده و می گوید تنظیمات تاریخچه موقعیت مکانی در تلفن‌های اندرویدی تنها راه جمع آوری داده‌های موقعیت مکانی توسط این شرکت است، در حالی که ویژگی نظارت بر فعالیت وب و برنامه‌ها نیز امکان جمع‌آوری و ذخیره داده‌های محلی را فراهم می‌کند.

سازمان دیده بان استرالیا تخمین می زند ۱.۳ میلیون کاربر گوگل در این کشور ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشند. رگولاتور گفت که گوگل در سال 2018 اقدامات اصلاحی را انجام داد.

گوگل اعلام کرد که این موضوع را حل کرده و افزود که مدیریت اطلاعات مکان را ساده و درک آن را آسان کرده است. این غول موتور جستجو در یک سال گذشته درگیر اقدامات قانونی در استرالیا شده است. علاوه بر این دولت این کشور قانونی را تصویب کرده تا گوگل و متا هزینه ای را به شرکت های رسانه ای برای محتوای موجود در پلتفرم هایشان پرداخت کنند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید