شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل به دلیل تسلط بر تبلیغات دیجیتال

وزارت دادگستری آمریکا به دلیل سواستفاده گوگل از تسلطش بر بازار تبلیغات دیجیتال، قصد دارد از این غول فناوری شکایت کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبر ساز به نقل از انگجت، گوگل ممکن است به زودی با دومین شکایت ضد انحصاری از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده روبرو شود.

وزارت دادگستری آمریکا پس از یک سال بررسی اینکه آیا گوگل از موقعیت غالب خود برای کنترل غیرقانونی بازار تبلیغات دیجیتال استفاده می‌کند یا خیر، آماده شکایت از این غول فناوری در ماه سپتامبر است.

گزارش شده که وکلای وزارت دادگستری دور دیگری از مصاحبه‌ها را برای به دست آوردن اطلاعات بیشتری انجام داده‌اند که می‌تواند به قوی‌تر شدن پرونده آنها کمک کند. انتظار می‌رود این مصاحبه‌های جدید ادامه مصاحبه‌های قبلی باشد.

وزارت دادگستری اولین بار در سال ۲۰۲۰ یک شکایت ضد انحصار علیه این شرکت تنظیم کرد و آن را به داشتن انحصار ناعادلانه بر جستجو و تبلیغات مرتبط با جستجو متهم کرد. این نهاد استدلال کرد که وادار کردن تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی به تنظیم گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض مانع از رقابت بین شرکت‌ها می شود. این نهاد تضمین می‌کند که گوگل مبلغ هنگفتی از تبلیغات مرتبط با جستجو به دست خواهد آورد.

در همان سال، تگزاس یک شکایت چند ایالتی علیه گوگل تنظیم کرد و دادستان کل ایالت این شرکت را به استفاده از قدرت انحصاری برای کنترل قیمت تبلیغات متهم کرد. شیوه‌های تبلیغاتی این شرکت نه تنها در آمریکا بلکه در سایر نقاط جهان نیز تحت بررسی است.

کمیسیون اروپا نیز تحقیقاتی را برای بررسی اینکه آیا گوگل دسترسی سرویس‌های رقیب به داده‌های کاربران را برای اهداف تبلیغاتی در سال گذشته محدود کرده، آغاز کرد. رویترز در ژوئن گزارش داد گوگل ممکن است به پلتفرم‌های تبلیغاتی رقیب اجازه دهد تبلیغاتشان را در یوتیوب اجرا کنند.

در حالی که وزارت دادگستری هنوز به طور رسمی پرونده را تشکیل نداده، پیتر شوتنفلز، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای از تجارت تبلیغاتی این شرکت دفاع کرد و گفت: فناوری‌های تبلیغاتی ما به وب سایت‌ها و برنامه ها کمک می‌کند تا محتوای خود را تامین و کسب و کارهای کوچک را قادر می سازد تبلیغاتشان به مشتریان در سراسر جهان نشان دهند. رقابت عظیم در تبلیغات آنلاین، تبلیغات را مرتبط‌تر کرده، هزینه‌ها را کاهش و گزینه‌ها را برای ناشران و تبلیغ‌کنندگان گسترش داده است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید