اجرای مرحله دوم‌ رزمایش عاشقان ثارالله با همت بسیج اصناف برای یاری نیازمندان

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: مرحله دوم رزمایش عاشقان ثارالله با عنوان پویش کسبه حسینی با کمک اصناف و بازاریان برای کمک به نیازمندان راه‌اندازی شد.

غلامرضا حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبر ساز با اشاره به اجرای مرحله دوم رزمایش عاشقان ثارالله (ع) با عنوان (پویش کسبه حسینی)، اظهار داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور که مقام معظم رهبری فرمودند «برای حمایت از اقشار نیازمند کمک‌های مومنانه در کشور راه‌اندازی شود»، بسیج اصناف نیز اقدامات خود را آغاز کرد به طوری که با همکاری‌های اصناف و بازاریان این بخش از جامعه تقریبا در صف اول کمک‌های مومنانه بودند.

وی افزود: در همان زمان بسیج اصناف با کمک اصناف و بازاریان اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی و تهیه اکسیژن‌‌سازهای خانگی کرد و همچنین اقداماتی را برای بخشش اجاره‌خانه‌های معوق و کمک‌هایی را به بیمارستان‌ها انجام داد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور اظهار داشت: به دنبال این اقدامات در سال گذشته بسیج اصناف پیشنهاد داد تا برای حمایت از اقشار نیازمند رزمایشی با عنوان عاشقان ثارالله راه‌اندازی شود و از این طریق برای کمک به اقشار نیازمند با کمک اصناف اقداماتی انجام شود.

حسن پور بیان داشت: سال گذشته بسیاری از اصناف و بازاریان از این رزمایش استقبال کردند و مقادیر بسیار زیادی جهیزیه و همچنین بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر تهیه شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور افزود: بنابراین امسال نیز با توجه به مشکلات معیشتی مردم و گرانی‌های اخیر مقرر شد تا مرحله دوم رزمایش مذکور اجرایی شود، تمرکز در این دوره تمرکز بر روی بسته‌های معیشتی است، به همین جهت پویشی با عنوان «پویش کسبه حسینی» با شعار هر واحد صنفی یک بسته معیشتی راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار با اشاره به اینکه در کشور 3 میلیون واحد صنفی وجود دارد، گفت: ما درخواست کرده‌ایم با همکاری اصناف و بازاریان یک و نیم میلیون بسته‌ معیشتی در طول ماه محرم تهیه و در بین نیازمندان توزیع شود.

وی افزود: برای تحقق این موضوع از ظرفیت مساجد بازار، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اسلامی، معتمدین و خیرین اصناف، استفاده خواهد شد.

حسن‌پور گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون 120 مرکز نیکوکاری در اصناف راه‌اندازی شده است بنابراین از ظرفیت این بخش نیز استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: برای اطلاع‌رسانی به این منظور، از ظرفیت رسانه، اصناف و حتی اطلاع رسانی چهره به چهره بین کسبه استفاده می‌کنیم تا کسبه تشویق به شرکت در این پویش شوند ضمن اینکه همواره کسبه در کارهای خیر پیشقدم بوده است.

حسن‌پور در مورد ارزش هر بسته معیشتی بیان داشت: پیشنهاد داده‌ایم تا حداقل ارزش هر بسته 500 هزار تومان و با محتویاتی مانند برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات تهیه شود؛ این بسته‌های معیشتی در استان‌ها و شهرستان‌های مربوطه تهیه و برای تهیه آن در تهران تمرکز نشده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار بیان داشت: این طرح به یاری خدا و سیدالشهدا از روی 8 محرم‌الحرام یعنی روز شنبه 15 مرداد از کرمانشاه آغاز می‌شود و به مرور هر استانی یک روز را برای توزیع بسته‌های معیشتی که جمع‌آوری کرده یا خواهد کرد انتخاب می‌کند.

وی گفت: اجرای این طرح تا روز ششم شهریور ‌‌ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در این روز ضمن گرامیداشت هفته بسیج در مراسمی با حضور مسولان از خیرین اصناف و بازار تجلیل می شود.

وی بیان داشت: امیدواریم پویش کسبه حسینی با همکاری همه اصناف به خوبی اجرایی و با انجام چنین اقدامی این پیام را به جهانیان مخابره کنیم که باوجود همه مشکلات بین مردم همدلی وجود دارد.

حسن پور در مورد شناسایی افراد نیازمند نیز بیان داشت: براساس بانک اطلاعاتی که بسیج اصناف از دو سال پیش در اختیار دارد توزیع بسته‌های معیشتی انجام می‌شود.

وی افزود: بسیاری از افراد نیازمند‌ که اسامی آنها در بانک اطلاعاتی بسیج اصناف ثبت شده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند، این افراد توسط پایگاه‌های محلی شناسایی شده‌اند و توزیع کمک‌ها و بسته‌های معیشتی در بین آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ت 35

بیشتر بخوانید