چرخه انتخابی آقای خاص چگونه به خط پایان رسید؟/ارزیابی فرنگی‌کاران با حضور در رویدادهای بین‌المللی

محمد بنا برای معرفی کشتی‌گیران جهت اعزام به مسابقات جهانی چرخه‌ای را تعریف کرد که طبق آن و ارزیابی کادر فنی نفرات انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبر ساز، کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی برای مسابقات جهانی صربستان چرخه انتخابی را برگزار کردند و 20 کشتی‌گیر اعزامی به این مسابقات مشخص شدند. کادر فنی کشتی آزاد از مسابقات قهرمانی کشور شروع کرد و در نهایت با برگزاری 2 مسابقه در تونس پرونده چرخه انتخابی را بست اما در این بین برنامه محمد بنا فرق داشت.

آقای خاص کشتی اگرچه چرخه انتخابی تعریف کرده بود اما این چرخه تورنمنت محور بود به طوری که در هر وزن 3 تا 4 کشتی‌گیر به اردو دعوت شده، به مسابقات مختلف اعزام می‌شدند و نفرات مورد ارزیابی کادر قرار می‌گرفتند تا اینکه بهترین نفرات برای مسابقات جهانی صربستان که از 19 شهریور آغاز می‌شود مشخص شدند.

55کیلوگرم: پویا دادمرز

در این وزن همه مدعیان در جام تختی کشتی گرفتند و نفرات اول تا سوم مشخص شدند. ناصر نوربخش در مسابقات قهرمانی آسیا اوت شد، پویا دادمرز به مسابقات تورلیخانوف رفت که اول شد، پناهی هم به مسابقات ایتالیا اعزام شد که نمره وی متوسط گزارش شد. براین اساس تصمیم کادر فنی اعزام پویا دادمرز بود.

60 کیلوگرم: مهدی محسن نژاد

مهدی محسن نژاد نفر اول جام تختی بود که در قهرمانی آسیا نقره گرفت، علیرضا نجاتی هم در این وزن در جام تورلیخانوف کشتی گرفت که اول شد اما با توجه به اینکه میثم دلخانی به خاطر آسیب دیدگی نمی‌تواند به مسابقات جهانی اعزام شود تصمیم کادر فنی بر این شد نجاتی در 63 کیلو کشتی بگیرد و محسن نژاد نیز نماینده کشورمان در 60 کیلوگرم باشد.

67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی

در این وزن 4 نفر به تورنمنت‌های مختلف اعزام شدند؛ نفر اول این وزن که از جوانان بود به مسابقات آسیایی و جهانی این رده سنی اعزام خواهد شد. نفرات دوم و سوم هم به تورنمنت‌هایی اعزام شدند اما به دلیل فاصله زیادی که با گرایی دارنده مدال طلای جهان و المپیک دارند، این کشتی گیر شیرازی راهی بلگراد خواهد شد.

72 کیلوگرم: محمدرضا مختاری

در این وزن محمدرضا مختاری در جام تختی قهرمان شد، در مسابقات قهرمانی آسیا هم مدال طلا گرفت.

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی

این کشتی گیر کشورمان مدتی آسیب دیده بود اما تمرینات خود را پیگیری کند. در کنار او کشتی گیران دیگری هم حضور داشتند؛ عارف حبیب الهی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد که عملکرد ضعیفی داشت، وی در این مسابقات برنز گرفت. عملکرد امین کاویانی نژاد با مدال نقره در مسابقات ایتالیا متوسط ارزیابی شد .نفر سوم این وزن هم در رده سنی امید بود که قرار شد برای این رده حفظ شود در نتیجه کادر فنی تصمیم گرفت گرایی نماینده کشورمان باشد.

بیشتر بخوانید