کشتی فرنگی نوجوانان جهان| کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز توسط نمایندگان ایران

نمایندگان کشورمان در رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان در ایتالیا به یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبر ساز، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان امشب در شهر رُم ایتالیا پایان یافت و علی احمدی وفا در وزن 48 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. اهورا بویری در وزن 65 کیلوگرم به مدال نقره رسید و سیدرضا آذرشب در وزن 80 کیلوگرم و محمدجهانگیری در وزن 110 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۴۸ کیلو گرم علی احمدی وفا در دور نخست با نتیجه 2 بر 1 از سد تیگران گالستیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه 5 بر 4 کورمان بک علیمجانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه 7 بر 3 از سد آرسن ژومان از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف رونیت شارمان از هند می رود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد کمالی در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 مغلوب ماکسیم چوبنکو از اوکراین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، حذف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم اهورا بویری در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 مقابل سرگازی با ابدیخادیر از قزاقستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 بهروز بارانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله یکچهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 4 آندرانیک سدراکیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 از سد علی علیزادا از جمهوری آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه 6 بر صفر مغلوب خوئل آدامز از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۰ کیلوگرم سیدرضا آذر شب با نتیجه 3 بر صفر مقابل وتی کاجانن از فنلاند پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مارکوس اوتجارف از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 و ضربه فنی تایزو یوشیدا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. آذرشب در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مغلوب اسماعیل رضایف از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل برانکو دوکیچ از صربستان به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد جهانگیری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل ماکسیم پتروف از بلغارستان به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 مغلوب دارابوس لازلو از مجارستان شدو با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. جهانگیری در گروه بازنده ها عمر الکلینی از مصر را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل دمیترو استریژکوزین از اوکراین با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با کسب 75 کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد و تیم های آذربایجان با 80 و ترکیه با 60 امتیاز در جایگاه های اول و سوم قرار دارند.

فرداشب و در رقابت های فینال و رده بندی پنج وزن دوم، محمد غلامی در وزن 51 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به میدان می رود و پیام احمدی در وزن 45 کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در وزن 60 کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن 92 کیلوگرم برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود می روند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید