محمد: تکمیل پل خلیج فارس به منظور ترانزیت سریع کالا در کریدور شمال _جنوب در دستور کار قرار گرفت

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: پل خلیج فارس می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی، تحول اقتصادی و رشد گردشگری جزیره قشم در عرصه رقابت منطقه‌ای در خلیج فارس باشد.

به گزارش خبر ساز از بندرعباس، سعید محمد صبح امروز در نشستی که به‌منظور بررسی آخرین وضعیت طرح و لزوم سرمایه‌گذاری جهت بهره‌برداری از پل مهم و استراتژیک خلیج فارس تشکیل شد بر اهمیت احداث این پل و فراهم نمودن زمینه جذب سرمایه‌گذارى بخش خصوصى داخلى و خارجى به‌منظور بهره‌برداری از این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی اجرای این پروژه را نیازمند هماهنگی در سطح دولت و همکاری وزارتخانه‌های مختلف عنوان و اظهار داشت: خوشبختانه اراده جدی جهت اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه ایجاد شده است.

مشاور رئیس جمهور افزود: احداث پل خلیج فارس و تکمیل شبکه حمل و نقل موجود در جزیره قشم، با توجه به پتانسیل‌های بالای منطقه آزاد قشم می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بیشتر قشم و نقش‌آفرینی اقتصادی و تجاری این جزیره در عرصه رقابت منطقه‌ای در حوزه خلیج فارس گردد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان ساخت: با احداث پل خلیج فارس، ترانزیت کالا از منطقه آزاد قشم توجیه اقتصادی بیشتری پیدا کرده و مسیر امن‌تر، سریع‌تر و مطمئن‌تری برای ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال ـ جنوب ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با ساخت این پل و ایجاد اتصال جزیره به بندرعباس از طریق زمینی، وضعیت صنعتی، اقتصادی، عمرانی و گردشگری جزیره قشم متحول و موجب افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و در نهایت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنین محلی و بومیان خواهد شد.

در ادامه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز اجرای طرح جامع پل خلیج فارس را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار منطقه جهت تسهیل فرآیند تجارت و بهبود خدمات رسانی برای مردم جزیره دانست و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه، شرایط برای ایجاد رونق اقتصادی در جزیره قشم بیش از پیش فراهم خواهد شد.

علی درویش‌پور ادامه داد: گروه کارشناسی سازمان منطقه آزاد قشم مذاکراتی با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران مختلف برای اجرای فوری این پروژه داشته و پیشنهاداتی نیز درباره احداث پل خلیج فارس و سایر بخش‌های این پروژه دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، طرح جامع پل خلیج فارس شامل احداث پل، توسعه و تجهیز بندرکاوه، احداث راه آهن از بندرکاوه به شبکه راه آهن سراسری، احداث بزرگراه و در نهایت اتصال جزیره قشم به کریدور شمال به جنوب می‌باشد.

در این جلسه که با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و علی درویش‌پور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در طرح احداث پل خلیج فارس نیز حضور داشتند و جوانب موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید