پایان تور «سفر در چینِ» شبکه مستند ایران؛ تمرکز بر انرژی‌های جدید و فرهنگ سنتی

گروه مستند ساز ایران به طور متوالی از شهر «جانگ‌جیاکو» و شهر «یی وو» بازدید کردند و از بسیاری از شرکت‌های انرژی جدید و جاذبه‌های فرهنگی سنتی از جمله تولید برق بادی، تولید تیغه توربین‌های بادی، تولید وسایل نقلیه انرژی جدید و غیره بازدید و با عوامل دست اندر کار، مصاحبه کردند. این سفر بر تازه‌ترین پیشرفت‌های چین در زمینه انرژی‌های نو، نوآوری‌های فناوری و توسعه پایدار متمرکز بود و امیدوار بود مستندی با کیفیت بالا تولید کند که روند نوسازی چین و جذابیت فرهنگ سنتی را در ایران نشان دهد.

غلبه بر مشکلات با فداکاری و حرفه‌ای بودن

این سفر مصاحبه بر مشکلات زیادی مانند تغییر پرواز و تغییرات آب و هوایی غلبه کرد. با این حال، همه اعضای گروه بسیار فداکارانه، دوستانه و حرفه‌ای رفتار کردند. آنها همواره نگرشی مثبت در مواجهه با چالش‌ها داشتند و اطمینان حاصل می‌کردند که کار فیلمبرداری به خوبی انجام می‌شود.

شگفتانه گرم

گروه مستند ساز ایرانی در طول مصاحبه‌ای در جانگ‌جیاکو، به طور غیرمنتظره‌ای با یک ضیافت عروسی محلی مواجه شدند. خانواده میزبان استقبالی گرم به عمل آوردند و به طور ویژه برای استقبال از مهمانان رسانه‌های ایران آب نبات و سیب فرستادند. خبرنگاران رسانه‌های ایران گفتند که از مهمان نوازی مردم چین بسیار خوشحال و تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

تدارکات راحت

در طول مصاحبه، مردم محلی بسیار مراقب گروه فیلمبرداری ایران بودند و تدارکات راحت و دوستانه‌ای را برای کار گروه فراهم کردند. مردم محلی پس از اطلاع از اینکه خبرنگاران ایران سیر را دوست دارند، روش‌های مختلف پخت چینی مانند سیر لبا، سیر شیرین، سیر بو داده و غیره را در اختیار گروه قرار دادند. این روش‌ها برای عوامل رسانه‌ای ایرانی جالب بود و گفتند که طعم سیر لبا را دوست دارند.

شوک نمایشگاه یی وو

دوستان رسانه‌ای ایران در این سفر توجه ویژه‌ای به نمایشگاه یی وو داشتند. در حین کار، خبرنگاران ایرانی با رسانه‌های محلی در یی وو مصاحبه کردند. «سعید» خبرنگار ایرانی گفت آنچه بیش از همه او را تحت تأثیر قرار داده، بازدید از شهر تجارت بین‌المللی کالاهای کوچک یی وو بود. طیف گسترده‌ای از کالاهای کوچک وجود دارد و مغازه‌های بی شماری در هر دسته وجود دارد، بنابراین نمی‌توانید خرید را متوقف کنید. او هرگز بازار کالای کوچکی به این اندازه را در هیچ جای دیگری از جهان ندیده بود. سعید همچنین بازدیدکنندگان و بازرگانانی را از سراسر جهان دید که برای خرید کالا به اینجا آمده بودند و آنها به دلیل کیفیت خوب و قیمت پایین کالاهای یی وو، از آنجا تمجید می‌کردند.

حرفه‌ای بودن گروه

در طول سفر، هر یک از اعضای گروه رسانه‌ای ایران سطح بالایی از حرفه ای بودن و فداکاری را نشان دادند. آنها نه تنها بر مشکلات مختلف غلبه کردند، بلکه دوستی عمیقی با ساکنان محلی و مشاغل ایجاد کردند. نگرش حرفه‌ای و تعامل دوستانه گروه باعث احترام و قدردانی همه شد.

تور «سفر در چین» نه تنها به گروه رسانه‌ای ایران درکی عمیق از روند مدرنیزاسیون و فرهنگ سنتی چین داد، بلکه پلی برای مبادلات و همکاری‌های آینده ایجاد کرد. انتظار می‌رود این مستند در اسرع وقت تکمیل و پخش شود تا مخاطبان ایرانی بیشتری جذابیت چین را احساس کنند. به لطف حمایت و کمک همه طرف‌ها در طول مسیر، این سفر کاملا موفقیت آمیز بود.




پایان تور «سفر در چینِ» شبکه مستند ایران؛ تمرکز بر انرژی‌های جدید و فرهنگ سنتی

بیشتر بخوانید