امام جمعه زاهدان: ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تربیت نسل مومن، متعهد، متحد، هوشیار و آماده دفاع در برابر دشمنان اسلام است.

وی بیان کرد: هفته گذشته باز هم جنایت‌های رژیم غاصب و وحشی اسرائیل ادامه پیدا کرد و مردان، زنان و کودکان دیگری از فلسطین و لبنان و همچنین فرماندهان دیگری به شهادت رسیدند و شهادت شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین اعلام شد که در واقع ایشان نفر دوم حزب‌الله بودند.

وی بیان کرد: پس از شهادت شهید سید حسن نصرالله و در بمباران دیگری بیش از هفتاد تن بمب بر سر ساختمانی ریختند و باعث شهادت شهید سید هاشم صفی‌الدین شد که این شهادت‌ها را به شما مردم، رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار و رهبر و راهبر جبهه مقاومت و نیز خدمت امام زمان (عج) تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: در هفته پیش رو مناسبت‌های مختلفی داریم از جمله سه شنبه هشتم آبان ماه که به مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده تحت عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و شهید فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که با بستن نارنجک به کمر و منفجر کردن خود زیر تانک راه دشمن را بست و دشمنان را فراری داد.

وی بیان کرد: یک نوجوانی که به درستی تربیت شده شهید حسین فهمیده است و هنگامی که می‌بیند تانک‌های دشمن هجوم آورده و رزمندگان و اطرافیان او در حال محاصره هستند به خود نارنجک بسته و محکم و استوار قدم بر می‌دارد و تانکی که پیش روی اوست را منفجر می‌کند تا راه برای سایر تانک‌ها بسته شود و همرزمان خود را از محاصره دشمن نجات می‌دهد.

آیت الله محامی تاکید کرد: عظمت و بزرگی کار این نوجوان ۱۳ ساله به قدری است که امام خمینی (ره) او را به عنوان رهبر معرفی و می‌فرمایند «رهبر ما آن نوجوان ۱۳‌ساله‌ای است که آنچنان حرکتی انجام می‌دهد و دشمن را به عقب می‌راند».

وی افزود: همین نوجوان با این کار تبدیل به الگویی برای جبهه مقاومت می‌شود و پس از ۲ سال نوجوان دیگری به نام احمد قصیر در لبنان با عملیات استشهادی ۷۰ نفر از اسرائیلی‌ها را به هلاکت می‌رساند و الگویی برای جبهه مقاومت است و شهید سید حسن نصرالله این شهید را "امیر الاستشهادیین" یعنی فرمانده نیرو‌های استشهادی معرفی کرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: این کار برگرفته از تربیت درست در خانواده، مدرسه و جامعه است که یک نوجوان در موقعیت حساس خوب می‌فهمد، شجاعانه تصمیم می‌گیرد و با کمال شهادت اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: برخی این کار را خودکشی و حرام می‌دانستند و شهید سید حسن نصرالله در جلسه‌ای مطرح می‌کردند که تنها امام خمینی (ره) اجازه عملیات استشهادی را به ما دادند و این نشان دهنده فهم دقیق و برداشت درست ایشان از متون دینی بود و این کار را خودکشی نمی‌دانستند. آیت الله محامی خاطرنشان کرد: اگر این نسل درست تربیت شود و بتوانی فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم خواهند فهمید که دشمن همواره به دنبال دشمنی است و از گذشته دور تاکنون و آینده دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

وی افزود: این روز‌ها به مناسبت بیانیه برخی، بحث جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک مطرح است و باید به سابقه تاریخی ایران بنگریم و تعبیری که در یکی از برنامه‌های رسانه ملی به کار رفت نقشه ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند و بخش زیادی از سرزمین‌های ما را دولت‌های استکباری شرق و غرب عالم از ما گرفتند.

امام جمعه زاهدان گفت: دشمن از کوچک کردن نقشه ایران گرفته تا توطئه‌های مختلف، کودتا‌های قبل از پیروزی انقلاب، مقابله با انقلاب، فتنه‌های بعد انقلاب، تحمیل جنگ، محاصره‌های اقتصادی و نیز بهانه‌های مختلف حقوق بشر، انرژی هسته‌ای و جزایر سه گانه به دنبال دشمنی خود است و اگر ما نسل فرهیخته تربیت کنیم این نسل خواهد فهمید که دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی بر نمی‌دارد.


امام جمعه زاهدان: ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند

بیشتر بخوانید