آغاز همکاری اتمی ایران و اتریش/ نحوه تعیین اجاره خانه توسط مالک و مستاجر/ روزنامه آلمانی: ۳ تروریست رباینده هواپیمای آلمانی، ایرانی بوده اند

تیتر یک روزنامه هم به نحوه تعیین اجاره خانه توسط مالک و مستاجر اختصاص یافته است و به موجب تصویب هیات وزیران، کمک دولت به شهرداری‌ها بتدریج کاهش می یابد. شرایط جدید مراجعت به خدمت کارمندان پس از مرخصی بدون حقوق هم‌ اعلام‌ شد.

اما خبر داغ روزنامه اختصاص دارد به ادعای یک روزنامه آلمانی که اعلام کرده ۳ تروریست رباینده هواپیمای آلمانی، ایرانی بوده اند. یک مقام ایرانی در واکنش به این موضوع اعلام‌ کرده که احتمال کمی وجود دارد که این سه نفر ایرانی باشند. اما اسامی سه رباینده ایرانی به نامهای ثریا انصاری، شهناز غلامی و رضا عباسی اعلام‌ شده که از گروه چپ های اسلام گرا بوده اند.

روزنامه را ورق زده و به صفحه هشتادم آن می رویم به خبری با عنوان همکاری اتمی ایران و اتریش در این صفحه بر می خوریم که متن خبر فوق را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

بزودی وین پایتخت اتریش، پس از نیویورک و ژنو سومین مرکز عمده سازمان ملل متحد خواهد بود و سازمان انرژی اتمی ایران بعنوان نخستین سازمان وابسته به سازمان ملل متحد در وین فعالیت خواهد کرد.

این‌ مطلب را سفیر کشور اتریش در دربار شاهنشاهی در مصاحبه ای به مناسبت سالروز ملی کشور اتریش بیان داشت و ضمن همین‌ مصاحبه گفت که اتریش نیز مانند ایران برای کاربرد نیروی هسته ای در راه صلح اهمیت زیادی قائل است به همین دلیل با وجود اینکه نخستین نیروگاه هسته ای اتریش آماده بهره برداری است تا زمانی که ما مسئله ایمنی هسته ای را حل نکرده باشیم از آن بهره برداری نخواهیم کرد.

سفیر اتریش افزود؛ در رابطه با همین مساله، وزیر آموزش و پرورش اتریش، ماه گذشته به ایران سفر کرد و در گفت و گوهایش با مقامات ایرانی موافقت شد که‌ کارشناسان دو کشور برای تهیه یک طرح مشترک ایمنی هسته ای با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود؛ از آنجا که ایران برای استفاده از نیروی هسته ای طرحهای گسترده ای دارد، ما این کشور را برای همکاری در این منطقه برگزیده ایم و به همین جهت اتریش امکان تربیت کارشناس نیروی هسته ای را در اختیار ایران قرار می دهد و هم‌ اکنون هم ۶۰ دانشجوی ایرانی در این زمینه در اتریش سرگرم تحصیل هستند.

سفیر اتریش با اشاره به همکاری‌های گسترده دو کشور گفت؛ هزار دانشجوی ایرانی که ده درصد دانشجویان خارجی کشور ما را تشکیل می دهند در اتریش مشغول تحصیل هستند و یک دانشگاه اتریشی یک دوره ویژه برای تربیت زمین شناس برای ایران اختصاص داده است.

سفیر اتریش ضمن اشاره به مبادلات بازرگانی ایران و اتریش و افزایش حجم این مبادلات که در سال گذشته به ۲۷۰ میلیون دلار رسید، اظهار امیدواری کرد که این رقم در سال‌جاری و سال‌های آینده افزایش یابد.


آغاز همکاری اتمی ایران و اتریش/ نحوه تعیین اجاره خانه توسط مالک و مستاجر/ روزنامه آلمانی: ۳ تروریست رباینده هواپیمای آلمانی، ایرانی بوده اند

بیشتر بخوانید