باید به نتیجه نگرفتن تیم‌های باشگاهی در آسیا رسیدگی شود

احمد دنیا مالی در حاشیه مراسم تجلیل از باشگاه های برتر و منتخب استان های کشور گفت: امروز آخرین روز از هفته تربیت بدنی است و با برگزاری این مراسم خواستیم از زحمات بخش خصوصی در بحث ورزش تقدیر کنیم. چیزی حدود ۳۳ هزار باشگاه ثبت شده داریم و معتقدیم باید شرایطی را فراهم کنیم تا باشگاه‌ها بتوانند از شرایط بهتری در بحث تسهیلاتی که ما می‌دهیم برخوردار شوند.

وی گفت: اگر بخواهیم سرانه ورزش در حوزه همگانی بالاتر برود قطعا باید نگاه جدی به باشگاه‌ها داشته باشیم. البته این نگاه ما به این معنی نیست که ما ورزش را صرفا پولی کنیم، باید این مراقبت را داشته باشیم که در کنار آن یکسری اماکن ورزشی که در اختیار دولت است شرایطش به گونه‌ای باشد که برای مردم و به ویژه جوانان گران درنیاید.

وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که یک ورزشگاه ۴۵۰۰ هزار نفری در قم وجود دارد که گلنگ زنی شده و سال گذشته نیز سقف این ورزشگاه به خاطر بارش برف ریخته است. تکلیف این ورزشگاه کی مشخص می‌شود، تاکید کرد: در قانون پیش بینی شده پروژه هایی که بالاتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارند را در اولویت قرار دهیم. سعی داریم از دولت اجازه تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام حتی آنهایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها خیلی زیاد نیست را بگیریم. به طور اختصاصی برای هر استان با نمایندگان نشست داریم تا این گونه مسائل را پیگیری کنیم تا اماکنی که تعطیل شده اند و مشکل دارند سریعتر منابع مالی آن ها را در اختیار قرار دهیم و با گرفتن پیمانکار زودتر به بهره برداری برسانیم.

وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس مصاحبه‌ای داشتند مبنی بر این که ما مایل نبودیم استقلال را بگیریم و باعث ناراحتی هواداران استقلال شدند شما به این موضوع ورود پیدا کردید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: حواس ما به این موضوع است، خوشبختانه هر دو تیم استقلال و پرسپولیس از لحاظ منابع مالی مشکلی ندارند. یکسری مسائل مدیریتی است که ما ورود پیدا می‌کنیم اما هواداران مطمئن باشند که بی‌تفاوت نیستیم. وقتی تیم ها پای خود را از مرزها بیرون می گذارند برای من فرق نمی کند اسم آن تیم چیست و مثل تیم ملی است. از این جهت که تیم‌های ما بیرون از ایران‌نتایج دلخواهی که مد نظر هواداران است را کسب نمی‌کنند باید رسیدگی شود. از بابت بحث واگذاری نیز این کار مرجع قانونی داشته و متناسب موضوع در حوزه های مدیریتی به این باشگاه کمک می‌کنیم اما این به معنی دخالت نیست چون اعتقاد داریم باید مواظبت کنیم.

او ادامه داد: چون این دو تیم (استقلال و پرسپولیس) مهم هستند و هنوز سهامدار داریم و سهام نیز مدیریتی است اگر نیاز باشد که امیدوارم نیاز نباشد ما مراقبت ها را به صورت عملیاتی ورود پیدا خواهیم کرد.

دنیامالی در پایان درباره میزبانی ایران در خصوص فوتبال گفت: تلاش می‌کنیم که یکسری زیربناها را آماده کنیم. شرایط میزبانی بستگی به شرایط کشور دارد و ما مرتب این مساله را پیگیری می کنیم، شرایط ما الان عادی است به هر صورت ما می‌توانیم میزبانی را داشته باشیم. امیدوارم این شرایط زودتر برطرف شود.


باید به نتیجه نگرفتن تیم‌های باشگاهی در آسیا رسیدگی شود

بیشتر بخوانید