هجوم ارتش اسرائیل به روستاهای رب الثلاثین و طیبه

پس از حمله سنگین روز گذشته لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل به روستای مرکبا، نیروهای مستقر در جبهه شرقی رب الثلاثین نیز حمله خود را شروع کردند. طبق معمول نیروهای پیاده نظام ارتش اسرائیل از عصر روز گذشته ۳۰ مهرماه، پشت سر تانک ها و همچنین پشتیبانی هوایی جنگنده‌ها و پهپادهای تهاجمی-شناسایی، برای پیشروی در این محور تلاش‌های خود را آغاز کرده‌اند. در این راستا رزمندگان واحد ضدزره حزب الله استقبال خوبی از تانک های اسرائیلی کرده و تا این لحظه سه تانک مرکاوا را با موشک‌های ضدزره هدایت شونده در تله العقبه در شرق رب الثلاثین و اراضی بین رب الثلاثین و طیبه منهدم و یا تخریب کرده‌اند.

حمله به جنوب روستای طیبه نیز صبح امروز شروع شد و حزب الله فعلا با درگیری مسلحانه موفق به خنثی سازی حملات ارتش اسرائیل در این محور شده است.

علاوه بر این درگیری‌ها، نیروهای موشکی حزب الله تجمعات سربازان اسرائیلی در شهرک کریات شمونه، میسگاو عام، پایگاه المرج و اطراف روستای مرزی العدیسه و خله العساکر در غرب العدیسه (۳ بار) را با حملات راکتی درهم کوبیده‌اند. جنگنده‌های اسرائیلی نیز در بیش از ۱۰ حمله هوایی ساختمان های مختلفی را در رب الثلاثین و طیبه مورد حمله قرار داده‌اند.

روستاهای طیبه، رب الثلاثین و مرکبا خط اول دفاعی حزب الله در این محور هستند و حفظ این خط نقش مهمی در روند تحرکات بعدی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان دارد. این مناطق از لحاظ جغرافیایی در موقعیت مناسبی قرار دارند و حزب الله با انجام حملات موشک ضدزره و راکتی ضربات پرتلفات و دفاع محکمی را می‌تواند در آن انجام دهد.


هجوم ارتش اسرائیل به روستاهای رب الثلاثین و طیبه

بیشتر بخوانید