طرح «اصلاح قانون نظام صنفی» تصویب شد/ لایحه عفاف و حجاب» در اختیار مجلس برای طی مراحل بعدی است

هادی طحان نظیف با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت خصوصا یحیی سنوار، گفت: پیروزی جبهه مقاومت نزدیک است و به زودی دلهای مومنین به پیروزی های جبهه مقاومت شادمان خواهد شد.


وی در خصوص مصوبات شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور با اصلاحاتی که انجام شد خلاف موازین شرع و قوانین اساسی شناخته نشد.

وی از تصویب طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل هم خبر داد.

طحان نظیف لایحه ادامه داد: مصوبه بعدی موافقت نامه ارایه خدمات هوایی بین ایران و عراق است که ایرادات آن برطرف شد اما یک ایراد کماکان به قوت خود باقی است که هر زمان برطرف شود آن را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص طرح دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز اظهار داشت: همچنان دو ایراد باقی مانده است که اگر ایرادات رفع شود مصوبه را مجددا بررسی خواهیم کرد.

طحان نظیف ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد دوغارون هم بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. همچنین اساسنامه منطقه آزاد سرخس هم مورد بررسی قرار گرفت که یک ایراد شرعی داشت که باید برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص زمان برگزاری انتخابات چند کرسی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال بعد هم‌زمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس برگزار می‌شود.

وی همچنین در رابطه با لایحه قانون تجارت اظهار داشت: این لایحه مفصل است و بررسی های مفصلی لازم دارد از همین جا از کارشناسان این حوزه دعوت میکنم اگر نکاتی دارند به ما ارسال کنند.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص لایحه عفاف و حجاب گفت: این مصوبه تایید شده و الان در اختیار مجلس برای طی مراحل بعدی است.

وی گفت: بازگشت لوایح «پالرمو‌ و‌ cft» به مجلس گفت: شورای نگهبان نسبت به پالرمو ایرادی نداشت اما نسبت به «cft» ایراداتی داشتیم که با اصرار مجلس به مجمع رفت و هر دو لایحه در اختیار مجمع قرار دارد.

هادی طحان نظیف همچنین در خصوص رفع فیلترینگ گفت: این مسأله در چارچوب وظایف و اختیارات شورای نگهبان نیست.

وی همچنین در خصوص رویکرد شورای نگهبان در رابطه با «وفاق ملی» گفت: ما با همه دستگاه ها تعامل داریم و اگر دستگاه ها نظری داشته باشند نکات آنها خصوصا دولت را میشنویم. در همان ابتدای انتخاب آقای پزشکیان هم ما میزبان او در شورای نگهبان بودیم.




طرح «اصلاح قانون نظام صنفی» تصویب شد/ لایحه عفاف و حجاب» در اختیار مجلس برای طی مراحل بعدی است

بیشتر بخوانید