میدان ونک تهران طبقاتی می‌شود؟

حمید جوانی روز جمعه در گفت وگویی با اشاره به جزییات طرح طبقاتی کردن میدان ونک، اظهار کرد: اجرای این طرح با هدف تسهیل در تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک انجام خواهد شد.

وی افزود: این طرح از سنوات قبل در دستور کار شهرداری است ولی با توجه به محدودیت‌های میدان ونک، باید همه جوانب امر در طراحی و اجرای آن دیده شود.

جوانی ادامه داد: در این طرح باید خطوط مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی مستقر در میدان و همچنین خطوط سواره رو و محل تردد عابرین پیاده با دقت پیش بینی شود به همین خاطر کارهای مطالعاتی آن زمان بر است که از ابتدای امسال کارهای مطالعاتی را شروع کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در این طرح احداث زیر گذر که از ابتدای چهارراه حقانی آغاز و تا بزرگراه چمران ادامه دارد، پیش‌بینی شده که البته در برخی مناطق از جمله در محدوده خیابان ملاصدرا با خط ۹ مترو تلاقی دارد.

شهردار منطقه سه تهران گفت: به همین منظور با مسوولان شرکت مترو جلساتی را برای هماهنگی برگزار کردیم و تداخلات اجرایی را بررسی کردیم و اینک در حال تدوین طرح هستیم ولی معتقدم زمان طولانی به این کار سنگین و پیچیده باید اختصاص داده شود.

به گفته وی، با توجه به محدودیت‌های میدان ونک، جوانب حمل و نقل عمومی نیز در اجرای این طرح باید در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به زیرگذر در این محدوده تاکید کرد: کارهای مطالعاتی این طرح آغاز شده و این پروژه زیرگذر از ابتدای اتوبان حقانی شروع و تا اتوبان چمران امتداد دارد.

وی در ادامه افزود: در حال تدوین طرح نهایی هستیم ولی به دلیل پیچیدگی‌هایی که این طرح دارد، قطعا زمان‌بر خواهد بود.


میدان ونک تهران طبقاتی می‌شود؟

بیشتر بخوانید