تنبیه ۵ دانش آموز از ابتدای سال

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:


از ابتدای مهر‌ماه جاری خبر تنبیه 3 دانش‌آموز در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده است. این در حالی است که طبق قانون و بخشنامه‌های ارسالی وزارت آموزش و پرورش هرگونه تنبیه بدنی در هر شرایطی در مدارس ممنوع است. طبق بررسی‌های «اعتماد» از ابتدای سال جاری دست‌کم ۵ دانش‌آموز در مدارس تنبیه بدنی شده‌اند. تنبیه دانش‌آموزان در مدارس می‌تواند اثرات مخربی بر روح و روان آنها داشته باشد و باعث افزایش خشم و اضطراب در دانش‌آموزان شود و در برخی موارد منجر به بروز رفتارهای ضد اجتماعی شود.

چهارشنبه ۴ مهر‌ماه جاری یک کودک ۷‌ساله در روستای کهورآباد سهرابیان شهرستان کهنوج، توسط معلم خود مورد ضرب و جرح قرار گرفته که منجر به پارگی چانه و شکستن دو دندان او شده است.

۹ مهر‌ماه جاری نیز یکی از خبرگزاری‌های محلی خبر تنبیه دو دانش‌آموز بلوچ پایه هفتم و هشتم را منتشر کرد.که به گفته منابع محلی؛ مدیر مدرسه بدون دلیل دانش‌آموزان را با تسمه کولر و شلنگ کتک زده است.

۱۹ فروردین ماه امسال برخی خبرگزاری‌های محلی سیستان و بلوچستان نوشتند که «محمدطاها کریم‌خانی» دانش‌آموز پایه اول دبستان مدرسه ١٣آبان در روستای دزی شهرستان سراوان از سوی معلم خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. طبق این گزارش بعد از تنبیه، دانش‌آموز دچار آسیب شدید روحی و جسمی شده است.

۲۶ اردیبهشت ماه امسال نیز خبری در فضای مجازی با عنوان تنبیه بدنی یک دانش‌آموز مقطع دبستان در کیش منتشر شد که انجمن اولیا و مربیان این مدرسه در نامه‌ای خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.



تنبیه ۵ دانش آموز از ابتدای سال

بیشتر بخوانید