معرفی انواع موتورهای گیربکس خورشیدی

موتورهای گیربکس خورشیدی

گیربکس‌های خورشیدی از چندین دنده کوچک تشکیل شده است که به دور یک دنده مرکزی در حال چرخش هستند. ترتیب قرارگیری این دنده‌ها منجر به انتقال قدرت در دستگاه خواهد شد. گیربکس‌های خورشیدی یا سیاره‌ای به دلیل ساختار منحصربه‌فرد خود، با انواع موتورهای هیدرولیکی و الکتریکی کارایی مناسبی ارائه می‌دهند. در این مطلب به بررسی انواع موتورهای گیربکس خورشیدی از نوع الکتریکی و هیدرولیکی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات دقیق از انواع موتور گیربکس خورشیدی، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بررسی ۲ موتور الکتریکی گیربکس خورشیدی

برخی از گیربکس‌های خورشیدی مثل گیربکس خورشیدی بروینی به‌طور‌ویژه با موتورهای الکتریکی کارایی دارند. البته گیربکس‌های خورشیدی بروینی به موتورهای هیدرولیکی نیز متصل می‌شوند. به گیربکس‌های متصل به الکتروموتور، الکتروگیربکس خورشیدی نیز می‌گویند. سروو موتورها که به‌عنوان موتورهای الکتریکی نیز شناخته می‌شوند، قابلیت کنترل دقیق موقعیت زاویه‌ای یا خطی و سرعت گشتاور را دارند؛ بنابراین گیربکس خورشیدی مناسب برای الکتروموتورها باید کمترین میزان خطا و لقی را داشته باشند. گیربکس‌ها به دلیل انتقال سرعت و دقت بالا، در انواع دستگاه‌های صنعتی دریایی، سیمکان، معدن و ماشین‌آلات و حمل‌ونقل کاربرد دارند.

۱. موتورهای الکتریکی DC با گیربکس خورشیدی

موتورهای جریان مستقیم خورشیدی یا همان موتورهای Direct Current یا DC، امکان تنظیم دقیق سرعت و گشتاور را فراهم می‌کنند. این موتورهای متصل به گیربکس خورشیدی برای صنایع مختلفی از جمله سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و دستگاه‌های نیازمند کنترل پیچیده سرعت، کاربرد دارند. اگر با محدودیت فضا مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم انواع گیربکس کوچک را هنگام خرید گیربکس خورشیدی برای موتور الکتریکی انتخاب کنید.

۲. موتورهای الکتریکی AC با گیربکس خورشیدی؛ ترکیبی مناسب برای بارهای سنگین

موتورهای جریان متناوب یا AC با گیربکس خورشیدی، برای مواردی که کاربرد دارند که نیاز به تعویض گیربکس در فاصله‌های زمانی طولانی ایجاد می‌شود. به‌طورزکلی موتورهای الکتریکی AC قابلیت تحمل بارهای بسیار سنگین را در صنایع سنگین را دارند. همچنین این موتورهای انتخاب مناسبی برای تجهیزاتی هستند که به‌طورمداوم کار می‌کنند.

کاربردهای موتور الکتریکی AC شامل استفاده در نوار نقاله‌ها، ماشین‌های بسته‌بندی و پمپ‌های بزرگ می‌شود. انواع گیربکس خورشیدی 90 درجه و گیربکس خورشیدی شافت هزار خار شامل یک دنده خورشیدی در مرکز برای اتصال به موتورهای الکتریکی AC مناسب هستند.

استفاده از انواع هیدروموتور؛ انتخابی مناسب برای اتصال به گیربکس خورشیدی

موتورهای هیدرولیکی یا همان هیدروموتور، یک عملگر مکانیکی برای حرکت چرخشی سیستم مکانیکی دارند. عملکرد هیدروموتور با شروع جریان سیال توسط پمپ آغاز می‌شود. سپس فشار توسط الکتروموتور ایجاد شده و به حرکت چرخشی برای سیستم مکانیکی تبدیل خواهد شد.

به‌طورکلی هیدروموتورها در دو مدل گیربکس خورشیدی زاویه‌دار و خطی طراحی می‌شوند. مدل‌های زاویه‌دار برای فضاهای محدود مناسب‌تر هستند و با نام گیربکس خورشیدی 90 درجه نیز شناخته می‌شوند. این مدل‌ها به دلیل ساختار خاص خود، در محیط‌های کوچک و فشرده نیز به خوبی عمل می‌کنند.

طرز کار گیربکس خورشیدی

طرز کار گیربکس خورشیدی با موتور هیدرولیکی

موتورهای پیستونی هیدرولیکی با گیربکس خورشیدی، به دلیل دقت بالا و گشتاور قوی، انتخابی ایده‌آل برای ماشین‌آلات ساخت‌وساز و تجهیزات کشاورزی هستند. این موتورها عملکردی قدرتمند و قابل‌اطمینان دارند و به دلیل ترکیب با گیربکس خورشیدی، دقت و کارایی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند.

بررسی موتورهای اوربیتالی هیدرولیکی؛ یکی از انواع موتورهای گیربکس خورشیدی

موتورهای اوربیتالی هیدرولیکی با گیربکس خورشیدی، برای مکان‌هایی با فضای محدود بسیار مناسب هستند. این موتورها با طراحی کم‌حجم و گشتاور یکنواخت، فضای کمی اشغال می‌کنند و در سیستم‌های هیدرولیک موبایل مانند بالابرها و فرمان‌های هیدرولیکی به کار می‌روند. ترکیب این موتورها با گیربکس خورشیدی، برای امور صنعتی مختلف کارایی بالایی دارد.

خرید گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی؛ ارائه‌دهنده بالاترین راندمان در ترکیب با موتورهای الکتریکی و هیدرولیکی

گیربکس‌های خورشیدی با دقت بالا، در ترکیب با موتورهای هیدرولیکی و الکتریکی، راندمان بسیار مناسبی دارند. استفاده از این موتورها همراه با گیربکس‌های خورشیدی، استفاده حداکثری از توان هر دو سیستم را به همراه خواهد داشت. برای خرید و انتخاب بهترین موتور گیربکس خورشیدی، باید نیازهای خاص کاربردی، میزان گشتاور مورد نظر و شرایط عملیاتی را در نظر بگیرید. برای خرید انواع گیربکس خورشیدی زاویه‌دار و خطی از برندهای بروینی و رول استار به سایت هیدشاپ مراجعه کنید.


معرفی انواع موتورهای گیربکس خورشیدی

بیشتر بخوانید