سیل گرمی| مشکل آب شرب شهرستان گرمی برطرف شد

سیل گرمی| مشکل آب شرب شهرستان گرمی برطرف شدمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: آب شرب شهرستان گرمی با تلاش جهادی و شبانه روزی عوامل اجرایی استان وصل شد.

به گزارش خبر ساز از اردبیل، در پی سیل اخیر در شهرستان گرمی، شبکه آبرسانی این شهرستان تخریب شده و آب شرب شهر گرمی و روستاهای این شهرستان قطع شده بود و مسئولان استان از اتصال خط لوله آب شهرستان خبر داده بودند و اما قطعی آب تا یک هفته پس از سیل در برخی از مناطق شهرستان گرمی ادامه داشت که ساعاتی پیش خبرها حاکی از اتصال مجدد آب شرب در شهرستان گرمی و رفع مشکل در روستاهای سیل زده آن داشته و از این رو برای پیگیری موضوع به سراغ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل رفتیم.

کمال الدین میرجعفریان در گفتگو با خبرنگار خبر ساز در اردبیل، اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه روزی عوامل مختلف اجرایی استان به خصوص اداره آب و فاضلاب آب شهرستان گرمی وصل شد و هم اکنون جریان آب در داخل لوله‌های خط انتقال ۲۴۰ لیتر بر ثانیه است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به واسطه سیل اخیر شهرستان گرمی، افزود: انسداد مسیر گرمی-بیله‌سوار در محدوده انجیرلو و همچنین آسیب به خط لوله انتقال آب شرب از بیله‌سوار به گرمی عمده‌ترین مسئله سیل اخیر بود که با کار جهادی و شبانه‌روزی عوامل مختلف همه آن‌ها رفع شد.

۱۵ تانکر آب‌رسان در مناطق سیل زده مستقر شدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در خصوص قطعی آب شرب شهرستان گرمی و روستاهای اطراف، تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع سیل عوامل آب و فاضلاب، راهداری و مدیریت بحران استان در محل وقوع حادثه حضور یافتند اما تداوم جریان سیل کار را برای ترمیم دشوار کرده بود.

میرجعفریان یادآور شد: پس از قطع آب شرب شهرستان گرمی و برخی روستاها ۱۵ تانکر آب‌رسان در محل حاضر شده و اقدام به توزیع آب کردند و علاوه بر آن بسته بندی آب شرب توسط آب و فاضلاب، سپاه و بنیاد مستضعفان انجام و در محل توزیع شد.

خط لوله آب شهرستان گرمی از منبع گیلارلو تقویت شد

وی تصریح کرد: پس از رفع مشکل ترکیدگی لوله انتقال آب به گرمی مجدد بعدازظهر همان روز سیل دیگری جاری و آسیب به مراتب بیشتری به خط انتقال آب شرب محدوده ذکر شده وارد آمد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: بلافاصله مجدد دستگاه‌های ذی‌ربط عملیات ترمیم را انجام داد‌ه‌اند و علاوه بر خط لوله اصلی از مخزن گیلارلو نیز خط انتقال آب شرب به گرمی برقرار شد و اکنون خوشبختانه مشکلی از نظر تامین آب شرب در شهرستان گرمی وجود ندارد.

تردد در محور گرمی بیله‌سوار میسر شد

میرجعفریان با اشاره به خسارات وارد آمده به مناطق سیل زده، عنوان کرد: با تلاش عوامل راهداری اکنون تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار برقرار است.

وی افزود: در سیل اخیر شهرستان گرمی به ۶۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد و همچنین ۱۴۰ واحد دیگر نیز تخریب شد که بنیاد مسکن استان بلافاصله دست به کار شده و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

اعطلای تسهیلات قرض‌الحسنه به واحدهای آسیب‌دیده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: هموطنانی که خانه‌شان آسیب دیده و یا دچار تخریب شدند می‌توانند با تشکیل پرونده در بنیاد مسکن از تسهیلات قرض الحسنه جهت بازسازی بهره‌مند شوند.

میرجعفریان با اشاره به بهر‌ه‌مندی واحدهای تخریب شده از محل صندوق بیمه حوادث عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شکل میدانی لیستی را از خسارت‌های حوزه مسکن تهیه و جهت دریافت منابع مالی به مرکز ارسال کرده است.

وی با اشاره به خسارت‌های حوزه کشاوزی تشریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با حضور در منطقه سیل زده اقدام به برآورد خسارت کرده تا در اسرع وقت حمایت‌های جبرانی لازم از کشاورزان صورت پذیرد.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید