برخورد قوه قضاییه با شایعه‌پراکنان مسمومیت‌ دانش‌آموزان/ اینفلوئنسری که با 700 هزار فالوئر بازداشت شد

پس از دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت دانش آموزان در مدارس ، برخوردها با سلبریتی ها و شاخ های مجازی که اقدام به شایعه افکنی و التهاب آفرینی می کردند آغاز شد. در یکی از اولین اقدامات یکی از شاخ های مجازی معروف در ارومیه با دستور قاطع قوه قضاییه، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

به گزارش خبر ساز از ارومیه پس از دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت دانش آموزان در مدارس ، برخوردها با سلبریتی ها و شاخ های مجازی که اقدام به شایعه افکنی و التهاب آفرینی می کردند آغاز شد. در یکی از اولین اقدامات یکی از شاخ های مجازی معروف در ارومیه با دستور قاطع قوه قضاییه، توسط سربازان گمنام امام زمان عج دستگیر شد.

منابع آگاه از دستگیری تعداد دیگری از این افراد در استان های مختلف نیز خبر می دهند و به نظر می رسد عزم دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی برای برخورد با این افراد جدی است.

در سال های اخیر سلبریتی ها و بسیاری از ماینرهای مجازی با شایعه پراکنی و التهاب آفرینی باعث برهم زدن آرامش جامعه و بروز نا آرامی های بسیاری شدند و ده ها نفر از نیروهای بسیجی و امنیتی برای برقراری امنیت شهید شدند و صدها جوان در دام تبلیغات و شایعه پراکنی این افراد فریب خورده و صدماتی به کشور و مردم وارد کردند اما التهاب آفرینان مجازی که از عوامل اصلی این ناامنی ها بودند در آرامش به سر می بردند.

در همه کشورها قوانین سفت و سختی در حوزه فضای مجازی وضع شده ، که اجازه التهاب آفرینی و شایعه پراکنی را به افراد و سلبریتی ها نمی دهد.

برای نمونه در کشور ترکیه پس از زلزله اخیر هر گونه اظهار نظر غیر کارشناسی و التهاب آفرینی که باعث برهم زدن جو روانی جامعه می شد برخورد قاطع صورت گرفت.

پایان پیام

بیشتر بخوانید