نتیجه مطالبه 14 هزار نفری در «فارس‌من»/ حقوق کارکنان وزارت نفت افزایش یافت

شهریورماه امسال بود که جمعی از کارکنان رسمی وزارت نفت با ثبت سوژه‌ای با عنوان «درخواست اجرای قانون ماده ۱۰ وزارت نفت» در سامانه فارس‌من، خواستار پیگیری خبرنگاران فارس از مسؤولان شدند که وزیر نفت در جریان سفر دولت به استان بوشهر از موافقت رئیس‌جمهور با اجرای این موضوع خبر داد‌.

خبر ساز از بوشهر، سید احمد موسوی: شهریورماه امسال بود که جمعی از کارکنان رسمی وزارت نفت با ثبت سوژه‌ای با عنوان « درخواست اجرای قانون ماده ۱۰ وزارت نفت » در سامانه فارس‌من ، خواستار پیگیری خبرنگاران فارس از مسؤولان شدند. این سوژه تاکنون بیش از 14 هزار حمایت گرفته است.

در این درخواست پرسنل رسمی وزارت نفت آمده است: ما پرسنل رسمی صنعت نفت نسبت به «اجرا و ارتقای جدول حقوق بدو استخدام آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت برگرفته از ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت» و همچنین «بازخواست مسببین وضع موجود خصوصا افراد موسوم به زنگنه‌ که اجازه اجرای قانون ماده ده را از سال ۹۳ تاکنون نداده‌اند.» درخواست مطالبه از مسؤولان را داریم.

اولین پیگیری با مطالبه ۷ هزار نفری

پس از این درخواست، خبرنگار اقتصادی فارس با درج گزارشی با عنوان «م طالبه 7 هزار نفر از کارکنان نفت برای اجرای ماده 10/ شرایط کار سخت در مناطق عملیاتی را جبران کنید » به مطالبه کارکنان رسمی وزارت نفت پرداخت.

در این گفتگو رضا حق‌خواه سردبیر سوژه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبر ساز با اشاره به مطالبات پرسنل رسمی وزارت نفت گفت: مطالبه پرسنل رسمی صنعت نفت ایران به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. نخستین مطالبه ما، اجرا و ارتقای جدول بدو استخدام ماده 18 فصل 5 از آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت، برگرفته از ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب 1391/2/19 است.

سردبیر سوژه فارس من گفت: این جدول از سال 93 و با ترک فعل مسئولان دولت قبل اجرایی نشده است. از طرف دیگر با توجه به نص صریح ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مبنی بر رویکرد تقویت‌پذیری و حفظ نیروی انسانی متخصص می‌بایست بر طبق بند 4 ماده 19 از فصل 5 آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت و تورم موجود در جامعه و به جهت جبران وارونگی نظام جبران خدمت و همچنین جذب‌های آتی، جدول ارتقا نیز پیدا کند.

دومین و سومین پیگیری/ ۱۱ هزار امضا

خبرنگار فارس در دومین پیگیری کمپین نفتی‌ها که به 11 هزار و 473 عدد امضا رسیده بود و نشان می‌داد کارکنان رسمی وزارت نفت به دنبال تحقق مطالبات خود از رسانه‌های رسمی به دور از حواشی و هیاهو هستند، با انتشار گزارشی با عنوان « برنامه وزارت نفت برای صیانت از حقوق نفتی‌ها چیست » این درخواست را پیگیری کرد.

وزارت نفت درباره قانون ماده ۱۰ در حال جمع‌بندی نهایی است

خبر ساز در سه گزارش با عناوین «مطالبه 7 هزار نفر از کارکنان نفت برای اجرای ماده 10/ شرایط کار سخت در مناطق عملیاتی را جبران کنید»، «برنامه وزارت نفت برای صیانت از حقوق نفتی‌ها چیست» و « مطالبه 14 هزار نفری نفتی‌ها برای اجرای ماده 10/ وزارت نفت پاسخگو باشد » به ابعاد مختلف این مطالبه پرداخت و از وزارت نفت خواستار پاسخگویی نسبت به این موضوع و ارائه برنامه‌های خود شد.

مهدی علی‌مددی معاون وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: نتایج نهایی اقدامات حاصله وزارت نفت درباره جدول حقوق موسوم به ماده 10 و دریافت نقطه نظرات شرکت‌ها، موضوع در حال جمع‌بندی نهایی است و در نهایت در سیر مراحل بررسی کسب مجوز قرار می‌گیرد.

کمپین کارکنان رسمی نفت نتیجه داد/ افزایش حقوق کارکنان نفت با دستور رئیسی

جواد اوجی وزیر نفت در جریان سفر دو روزه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری به استان بوشهر و در جریان برگزاری آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و چند طرح پتروشیمی در حضور رئیس‌جمهوری از موافقت ایشان با اجرای ماده ۱۰ برای کارکنان صنعت نفت خبر داد.

وی تصریح‌کرد: کارکنان صنعت نفت از سال ۹۲ یک خواسته داشتند که به حق بود به نام ماده ۱۰ که باید از رئیس‌جمهوری از این بابت تشکر ویژه کنم که مطالبه همکاران ما از سال ۹۲ که تبدیل به یک دغدغه شده بود، در شورای حقوق و دستمزد بررسی و برای اجرای ماده برای کارکنان صنعت نفت موافقت شد.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید