افزایش ۲۰ درصدی اهدا خون در لرستان/ مرکز جامع اهدا خون استان احداث می‌شود

مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی اهدا خون مواجه بودیم.

به گزارش خبر ساز از خرم‌آباد، علی سوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود با اشاره به پویش نذر خون در دهه اول محرم ، عنوان کرد: با اطلاع رسانی به موقع و کافی شاهد افزایش ۵۴ درصدی اهدا خون در دهه اول محرم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی اهدا خون مواجه بودیم.

مدیرکل انتقال خون لرستان از راه‌اندازی پایگاه انتقال خون شهرستان سلسله و پل‌دختر خبر داد و گفت: همچنین سردخانه الیگودرز نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

سوری بیان کرد: کلنگ تخریب و بازسازی مرکز جامع اهدا خون مرکز استان در هفته دولت نیز بر زمین زده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اهدا خون گفت: در لرستان ۶۰ بیمار طالاسمی داریم این در حالی است که در کرمانشاه ۱۶۰۰ بیمار طالاسمی شناسایی شده است، با توجه که ما معین ۵ استان هستیم بنابراین اهدا خون در لرستان برای تامین خون مورد نیاز دیگر استان‌ها ضروری است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه متوسط اهدا خون بانوان در استان ۸/۷ درصد است، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد بانوانی که اهدا خون انجام می‌دهند، متاهل هستند.

سوری تاکید کرد: در خصوص اهدا خون بانوان نیاز به فرهنگ سازی داریم، زیرا علاوه بر اهمیت اهدا خون برای افرادی که نیاز دارند اهدا خون برای خود مراقبتی و سلامت بانوان مهم است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد اهدا خون داشته‌ایم، عنوان کرد: ازاین میزان ۱۹ هزار واحد قابل استفاده بود، مابقی خون‌‌های اهدا شده به دلیل معافیت موقت و دائم قابل استفاده نبود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید